טיפים

  1. מדי יום יוצאות כתבות בכל כלי התקשורת: עיתונות, אתרים, טלוויזיה ורדיו על אנשי עסקים, חברות/תאגידים, עו"ד ומוצרים חדשים בשוק שמקדמים עצמם בכתבות יח"צ בכל פלטפורמה אפשרית, איך גם אתם יכולים להשתלב בתקשורת?
    התשובה לכך נעוצה בעיקר בבידול שלכם מול המתחרים, מה יש לכם להציע ששונה מהם? איך אתם מעלים את הנושא בצורה חדשנית וייחודית באופן שמתקשר לאקטואליה? מספר שאלות שמומלץ לכם לשאול את עצמכם: האם קיים מוצר או עסק כמוני בשוק? איך אני תורם לציבור הצרכנים? האם אני מזיל עלויות, חסכוני? ירוק? מועיל? יש דרכים רבות לבדל, רק צריך לדעת איך להציג את עצמכם באופן שימשוך את תשומת הלב של המדיה התקשורתית והסיפורים שמעסיקים את החברה הישראלית. הטריק ביחסי ציבור הוא להצליח לאתר את אותה ייחודיות על ידי שאילת השאלות הללו. יחסי ציבור מהווים כלי חשוב לחיזוק המותג אותו אתם מקדמים. לא מספיק לפרסם מודעות שלרוב לא מקבלות את היחס הראוי להן אלא להיות חלק מהשיח הציבורי היומיומי מה שייתן לכם את הטון האובייקטיבי מול אחרים.
  1. איך מתכננים תכנית עבודה נכונה לקראת חשיפה בתקשורת?
    ראשית כדאי להתחיל עם אסטרטגיה. שאלה שחשוב לשאול לפני תחילת עבודה מה זה יהיה בשבילי ניצחון בקמפיין יחסי ציבור? האם יש לי מיתוג/לוגו? אתר? תמונות? יך אני אשדרג את הערך שלי? מה הבידול שלי? ותיבת המסרים שלי (מהיר, חסכוני וכדומה עד חמישה מאפיינים קבועים שיחזרו ויסבירו בצורה קלה וברורה מהם יתרונות העסק). אחרי שהחלטנו על אסטרטגיה מסוימת יבוא שלב הטקטיקות. איך אנו מיישמים את מטרתנו? משרד יחסי ציבור מנוסה יידע איך לפרק את הטקטיקות על מנת ליישם את האסטרטגיה הראשית וישרת אתכם בצורה יעילה יותר מתוך היכרות עם עולם התקשורת ומה אנשי התקשורת אוהבים להציג במדיה, והכי חשוב למי פונים. לכל תחום בתקשורת כתבים משלו וכתב צרכנות לא בהכרח יכתוב או יראיין מותג מתחום הכלכלה. נקודה שמאוד חשובה לא פחות זה שיתוף הפעולה בין המשרד שנותן לכם שירות יחסי ציבור לבין העסק שלכם, אין עניין קטן או גדול שבו אתם הלקוחות לא תהיו מעורבים ולכן זה דורש מכם גם לעבוד- רק כך קמפיין יהיה מוצלח.
  1. תמונות טובות לקמפיין יחסי ציבור במה זה כרוך?
    תמונות לא פחות חשובות מהאינפורמציה שאתם נותנים לכלי התקשורת. פעמים רבות לצד כתבה תופיע תמונה של בית העסק או של איש המקצוע ולכן חשוב שהתמונה תשקף את המותג. בשל זאת יש להקפיד לפני שרצים לצלם מקצועי, לחשוב מה אתה רוצה שהתמונה תציג? אם אתה אדריכל, אתה תרצה שהתמונה תתקשר לאסטרטגיה שלך כמומחה לעיצוב חלל הבית ולכן תצטלם ברקע עם דירה בעיצובך, רצוי חצי גוף לצד הרקע ובו יופיע גם הלוגו שהוא הסממן הכי חשוב שלך. לצד כל תמונה חייב להופיע קרדיט צילום לכן אם הצטלמתם אצל צלם מקצועי רצוי לציין את שמו, על מנת למנוע מהצלם לתבוע את העיתון על שימוש בתמונה ללא אישור ושכמובן העיתון ירצה להשתמש בכם גם בעתיד. העיתונים, אתרים ומגזינים דורשים תמונה איכותית מינימום של 500 KB ומקסימום 2 MB אין צורך יותר מזה לכן תמונה ממכשיר הסלולר אינה מומלצת. מכיוון שהעיתונות היא בעיקר שחור לבן רצוי שהלקוחות יקפידו על לבוש בצבעים בולטים כדי שהלבוש לא ייעלם בתוך רקע העיתון.
  1. כיצד מקימים מותג?
    מותג זו הבטחה, לאו דווקא המוצר או בית העסק, מותג משקף מי אנחנו, מה זה אומר עלינו? על מנת למתג את עצמנו נכון, קודם כל יש לעשות מחקר מעמיק ולפלח את קהל היעד שלנו. האסטרטגים שביננו יחפשו ערך שמשקף אותנו מתוך נתונים מהשוק, סקרים עד למציאת ערך אחד עליון שנדע להרגיש אותו ולא רק לראות אותו, הערך חייב להיות חד וברור. לצד כל ערך עליון כזה יתלוו מינימום שלושה ערכי משנה שיחזקו ויעצימו את המיתוג. תכונות שיתנו ביטוי בטון ובסטייל. חובה לשמור על עקביות על מנת שיזכרו אותנו. אחרי שדאגנו למתג את עצמנו החשיפה לתקשורת תהיה ברורה וקבועה. הבידול שמצאנו לעצמנו יעביר את הערכים והמסרים שהצרכנים או הציבור רוצה לקבל ולחוש.
  1. יחסי ציבור נכונים מתחילים בהכוונה לעיתונות הגבוהה ובהדרגתיות מהגדול לקטן
    אנחנו פונות  קודם לעיתונות: ידיעות אחרונות, ישראל היום, הארץ/דה מרקר, מעריב, גלובס, כלכליסט, ישראל פוסט, ג'רוזלם פוסט ואח"כ למקומונים סגנון סופהשבוע, זמן, ידיעות מקומי ולבסוף גם למקומונים הקטנים המחולקים חינם ברחבי הארץ. באתרים נפנה ראשית: ynet, גלובס אונליין, nrg, הארץ אונליין, וואלה, מאקו וכדומה. בטלוויזיה תכניות פריים טיים בערוץ 2, 10 ו-1 שם נקבל חשיפת צפייה גדולה. מהמקומות הגבוהים נוכל להמשיך למטה, רצוי לא להתחיל מלמטה כיוון שהדרך למעלה תבוא בקשיים רצופים. אף עיתון מכובד ורציני לא ירצה לכתוב כתבה שפורסמה במקום נחות ממנה, יש בתקשורת רצון לקבל בלעדיות וראשוניות בכל תחום חדש ולכן חשוב להיות ממוקדים איפה אנחנו רוצים להיחשף, איזה סוג קהל יקרא אודותינו. במרבית כלי התקשורת התוכן מקבל אחוז גדול יותר מאשר פרסום (הערכה גסה של 55% מול כ 45% ). לכן יש מקום להכיל בעיתונות הכתובה כתבות יח"צ חדשות או  כתבות מגזין. מלבד חשיבות סוג העיתונות חשוב גם לשים לב לזמנים כפי שנהוג לומר, "Timing is Everything" . לפני שיוצאים לקמפיין יחסי ציבור חשוב לעיין בלוח השנה ולשים לב במיוחד לתקופת החגים, כמעט כל עסק או מותג יכול לפנות לנישה מסוימת לפי החג הרלוונטי לו. בגלל החגים חשוב לעביר את הנושאים כחודש לפני, על מנת שיספיק להשתלב. לא ניתן ברגע האחרון להכניס כתבות יח"צ מהסיבה הפשוטה שיש דד ליין לכל כלי התקשורת ובתקופת החגים גם העיתונאים יוצאים לחופשה ואין עם מי לדבר במערכת. .
  1. אסטרטגיה תקשורתית וניהול משברים-
    מהו משבר? משבר הוא איום ממשי ומידי על יכולתו של ארגון, גוף או חברה למלא את ייעודו ותפקודו. לא כל סיכון מוניטין בהכרח נהיה משבר. במידה וישנו משבר, ישנה אי וודאות ואין לנו מושג אם הפתרון שנמצא יתנהל כמצופה. לפעמים זה קורה באופן פתאומי מבלי שהיינו מוכנים לכך מראש ואין לנו מושג תוך כמה זמן העניין ייפתר, אך חשוב לקחת את הנושא ברצינות ולהכין את עצמנו להתנהלות נכונה ולא ספונטנית. יש לחשוב היטב איך מתקנים את הנזק ולא להחמיר את המצב. במידה ויש משבר לפעמים התנצלות כנה תעזור, אך זה לא מספיק, צריך לחשוב איך מחזירים תדמית חיובית בעיני הציבור.
  1. הכנת הלקוח לפני ריאיון בתקשורת-
    לפני שמתראיינים לתקשורת רצוי לערוך סימולציה לכל שאלה אפשרית. חשוב להדריך היטב את הלקוח, רקע, להכין מסרים ברורים לציבור. מאוד חשוב להקפיד בזמן ריאיון לבנות את השיחה או ציטוט בעל העסק באופן שלא יוכלו לחתוך את המסר, למשל: אם תציינו את שם החברה באמצע משפט לא יוכלו לחתוך את המסר מכיוון שהוא חלק חיוני במשפט. המסרים חייבים להיות קצרים מכיוון שיש הגבלה בגודל הכתבה או בזמן מוגבל. חשוב לדעת מה לציין, אין חשיבות לכמות המילים אלא לאיכות השיחה. חמש דקות בטלוויזיה זה המון ובד"כ יקצצו מהטקסט 10%. גם בטלוויזיה יש חוקי לבוש, למשל לא כדאי ללבוש חולצה מבריקה ומנצנצת מכיוון שהמצלמה תחזיר אור ותפריע לריכוז הצופה, כמו כן רצוי לא ללבוש בגדים שחורים או לבנים, חולצות פסים או נקודות. כמובן שיש לשמור על קור רוח, ביטחון עצמי וערנות אחרת ישנם מראיינים שיזהו את מצוקתכם וייהנו לקטול אתכם וצריך להיזהר ממלכודות של עיתונאים. בנוסף כדאי לכם לעשות שימוש מוגבל בתנועות גוף (לעולם לא להסתכל לצדדים זה משקף פחד) ולדבר ברור וחזק. יש לבחור מילים ברורות וקונקרטיות לדבר באסרטיביות ולעולם לא לציין מילים סגנון: "לא בטוח", "נראה לי", "לא יודע", "אין תגובה". במידה ושואלים אותנו שאלות קשות שאין ברצוננו לענות עליהן, ישנה אפשרות לקחת את זה למקום אחר עם המסר שלנו ובסוף להגיב על השאלה כדי לרכך את התשובה. תכנון  מה לומר מראש יציל אתכם, מה לומר, איך לומר, מתי לומר והכי חשוב מה לא לומר! לעתים יש שיחות שהם אוף דה רקורד בו אנו מרגישים נוח יותר ואולי מספרים יותר מדי לכן היזהרו לא ליפול למלכודות, אם תעקבו ותתכוננו מצבכם יהיה טוב. תפקידו של משרד יחסי ציבור הוא להדריך אתכם מראש מה לא כדאי שידעו ומה אסור להגיד- לכן הקשיבו לאנשים שיש להם ניסיון מול אנשי התקשורת.
  1. שימוש בכתבות יח"צ ברשתות החברתיות-
    על מנת שכתבות יח"צ לא יהיו עניין רגעי, כדאי ורצוי לעלות אותם גם לרשתות החברתיות. שימוש בחומר ייתן לכם העצמה למה שאתם מוכרים או עוסקים ויחזק את המותג שלכם. בנוסף אותן כתבות שעולות באתרים יעלו אתכם במדרג בגוגל תחת חיפוש אורגני ויקדמו אתכם בחיפוש ללא מימון ובכך תוכלו לחסוך בחיפוש ממומן. בפנייה ברשתות חברתיות רצוי לפנות לקהל שלא מכיר אותנו אם זה בפייסבוק, יוטיוב, לינקדאין, טוויטר על מנת להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים. בנוסף שימו לב כאשר אתם שמים קישור של כתבה מהפייסבוק ליוטיוב לוודא שבאתר השני לא יהיה קישור חזרה לרשת שהעבירה את המסר על מנת לא ליצור מעגל סגור. הרשת החברתית גם פותחת לנו גישה ישירה ליחסי ציבור אחד על אחד בו אנו יכולים להודות למצטרפים החדשים שלנו על הצטרפותם לדף העסקי או הפרטי שיצרנו.
  1. האם משרד יחסי ציבור זה עסק יקר?
    אם תעשו מחקר תיווכחו לגלות כי יחסי ציבור הם לאו דווקא עסק יקר בעיקר כאשר מעמידים את העלות והתועלת מול מודעה פרסומית. פרסום בעיתון יכול לעלות אלפי שקלים ולא לקבל יחס ראוי, העיתון נזרק ואף אחד לא זוכר את המודעה. באותו הסכום של פרסומת תוכלו לקבל מספר כתבות עם תוכן ותוכלו לשלבם באתר העסק וברשתות החברתיות. יחסי ציבור יכולים להיות נגישים לכל עסק מקטן ועד גדול כל עוד זה עומד בתקציב ולכן משרדנו החליט לשבור שוק ומציע גם למתקשים לעמוד בריטיינר לקבל יחסי ציבור בהתאם לתקציב שלהם. אתם תבחרו את התקציב ואנחנו נתאים לכם קמפיין תקשורתי.
  1. מדוע כדאי לקבל חשיפה תקשורתית לטווח ארוך ולא לקבל רק חשיפה חד פעמית?
    יחסי ציבור צריכים להיות עקביים ולא נקודתיים, כלומר, כתבה אחת בעיתון, טלוויזיה או באינטרנט זה נחמד, אבל לא בהכרח ישרת את המטרה לשם באנו. אם אנחנו רוצים להיות מובילי דעת ומומחים בתחום שלנו, אנו צרכים להיות עקביים ולהשתמש בכל אמצעי המדיה העומדים לרשותנו. העובדה שניחשף מדי חודש שוב ושוב בתקשורת תאיץ את רמת ההיכרות של בית העסק מול מיליוני קוראים וצופים שלא ידעו והכירו אותנו לפני כן. לכן רמת החשיפה היא גבוהה ולטווח ארוך תעשה לנו רק טוב. ברגע שהתקשורת תחפש מרואיין לכתבה שתתאים להם, הם הרבה פעמים יזכרו לטובה מרואיינים שהשאירו חותם ויזמנו אותם לריאיון נוסף. לכן חשוב לשמור על קשרים טובים ולעולם לא להתייחס לתקשורת כדבר חד פעמי ומובן מאליו.
צרו קשר
  1. זינגל והרצברג יחסי ציבור
    HERZBERG & ZINGEL PR

    שירי הרצברג
    shiri.herzberg@gmail.com
    054-5909160

    ענבר זינגל
    inbar.zingel@gmail.com
    054-4667661
  2. שם(*)
    Please type your full name.
  3. דואר אלקטרוני(*)
    Invalid email address.
  4. מס' טלפון
    Invalid Input
  5. תוכן הפניה
    Invalid Input
  6. קוד אימות(*)
    קוד אימות
    Invalid Input
  7. שלח
      
Go to top